De grote vraag of het Bloemencorso dit jaar weer georganiseerd mag worden hebben wij als bestuur in samenspraak met alle wijken zo lang mogelijk uitgesteld. Vorig jaar waren wij al vroeg tot het besluit gekomen dat het niet verantwoord was om het Bloemencorso door te laten gaan maar dit jaar heeft hoop op betere tijden de overhand gehad. De reden hiervoor is dat de positieve ontwikkelingen rondom het coronabeleid ons in staat stellen om te gaan voor het ‘hoogst haalbare’. Voor het bouwen van ‘normale’ corsowagens is het helaas te laat en hebben we te weinig tijd beschikbaar, maar:

Het doet ons enorm deugd dat voor het aankomende Bloemencorso op 4 en 5 september alle wijken weer aan de slag gaan met het bouwen van mozaïeken, welke worden geplaatst op het vertrouwde onderstel van een corsowagen. Dit stelt ons namelijk in de gelegenheid, mits het is toegestaan, op een later moment te kiezen voor een rijdend festijn van mozaïeken voor al onze liefhebbers van het Bloemencorso. Het zou namelijk goed kunnen dat een echte parade weer tot de mogelijkheden behoort, we wachten gespannen af. Mocht dit niet lukken dan stellen we de mozaïeken op in ons dorp. We hopen voor iedereen dat het Bloemencorso in deze aangepaste versie, stilstaand of rijdend, toch als een groot feest wordt ervaren.

Het thema voor dit jaar is:
‘65 jaar fascinatie in bloemen’

Dit jaar bestaat het Bloemencorso Eelde 65 jaar en dit is vertaald naar het huidige motto voor 2021. Wel hebben wij besloten door een aantal onzekere factoren het jubileumfeest naar volgend jaar te verplaatsen en in 2022 groots te vieren.

Maar dat neemt niet weg dat voor nu de knollen zijn gepoot, de eerste ontwerpen klaarliggen en de tenten weer worden opgebouwd. Langzamerhand beginnen de ‘corsokriebels’ weer op te spelen en wat een paar maanden geleden nog niet voor mogelijk werd gehouden blijkt nu alsnog te kunnen. Het doet ons allen goed om weer voorzichtig naar voren te kijken om nieuwe plannen te maken. Ook zal dit jaar het jubileumboek ‘65 jaar Bloemencorso Eelde’ worden uitgegeven voor een uitgebreide terugblik op alle voorgaande corsojaren. Vanaf eind juni te bestellen via onze site: www.bloemencorsoeelde.nl

Vorig jaar is er massaal gehoor gegeven aan onze oproep om het Bloemencorso in de straten nog feestelijker te maken. Op verschillende locaties in het dorp werd er spontaan door buurtbewoners iets georganiseerd voor jong en oud. Daarom vragen wij ook voor dit jaar om vanaf zaterdag 28 augustus tot en met zondag 5 september de corsovlag weer te hijsen en de tuinen feestelijk aan te kleden met versiering en verlichting. Voor ons Bloemencorso betekent dit een sterke verbinding voor iedereen die het Bloemencorso een warm hart toedraagt.

Wij houden de ontwikkelingen scherp in de gaten en brengen iedereen via onze sociale kanalen op de hoogte.

Namens het bestuur,
Jacqueline Haijkens